Zamów newsletter
Gościmy
Naszą witrynę przegląda teraz 2 gościStrona www - czego potrzebuję. |
Strona www - jaka powinna być ?
Nie ulega wątpliwości, że dzisiaj każda firma wizytówkę w internecie powinna posiadać. Jednak większość ze zwykłych użytkowników internetu nawet nie wiem co, po co za ile i jak ma to działać. I generalnie nie ma w tym nic złego :-). Każdy powinien się zajmować swoim poletkiem. Ja tylko przedstawię kilka podstawowych rad i zaleceń. Po pierwsze musimy sobie uświadomić co nasza witryna ma robić. Czy ma to być tylko zwykła wizytówka firmy z kontaktami, opisem działań firmy, miejscem skąd można pobrać jakieś dokumenty czy zobaczyć w galerii nasze dzieła. Czy też ma to być większy portal, z forami, blogami, interaktywny, czy też ma pełnić funkcje sklepu, czy platformy do zamówień. Może też to być jakiś specjalistyczny system, robiący dla nas konkretną pracę. Tak czy inaczej, nasze potrzeby warunkują jak duża (czytaj droga) ma być nasza strona. WAŻNE - Moja bezcenna rada, proszę o niej pamiętać : lepsza jest skromna, przyzwoita strona "AKTUALNA !!!", niż najbardziej zaawansowany portal, gdzie informacje są sprzed roku. Następna porada - im bardziej zaawansowany system, tym wymaga większej pracy i uwagi, a co za tym idzie, trzeba mu poświęcać odpowiednio dużo czasu. Musimy zatem uwzględnić ten czas (nasz, pracownika, czy też serwisu) w kosztach funkcjonowania serwisu. O ile zwykłą stroną może się opiekować praktycznie każdy kto potrafi obsługiwać edytor tekstów, to większe systemy wymagają już trochę biegłości w sprawach informatycznych, a duże portale wymagają osobnego zarządzania. Oczywiście na nasz wybór serwisu będzie miał pewnie koszt jego uruchomienia. Prosta strona, z systemem zarządzania treścią (możliwość samodzielnej edycji strony), wykonana z gotowego szablonu - koszt nie przekracza kilkuset złotych całość prac uruchomieniowo-wdrożeniowych. Strona oparta o bazę danych, z możliwością rozbudowy o różne moduły (galeria, mailing, kalendarze, fora, itp), koszt od tysiąca do kilku kilkunastu tysięcy złotych w zależności od skomplikowania systemu. Systemy sklepowe - kilka kilkanaście nawet kilkadziesiąt tysięcy, duże rozbudowane systemy. Systemy internetowe obsługujące specjalne funkcje, magazyny, księgowość, płace itp. - koszty negocjowane indywidulanie.
Według mnie, 90% firm potrzebuje tylko prostą, w miarę przyzwoitą wizytówkę, którą użytkownik będzie mógł w prosty sposób edytować, modyfikować, aktualizować. Taką stronę, którą pani sekretarka ogarnie bez problemu i będzie umiała nanieść informacje że firma urlopuje, albo jest nowy telefon. I bez trudu wrzuci kilka fotek do galerii lub dokument do pobrania. A koszt uruchomienia strony z serwerem www oraz szkolenie z obsługi nie przekroczy ceny kilkuset złotych.
|